4 Ocak 2012 Çarşamba

OYUN - KEŞANLI ALİ DESTANI



Bu oyuna gideli epey olsa da sizlerle oyunu paylaşmak istedim. Haldun Taner'in muhteşem oyunu Keşanlı Ali Destanı Maslak Tim sahnede sahneleniyor. Dev oyuncu kadrosu ile göz doldursa da ben oyunun anlatım şeklini, dekorun iç içe olmasını hiç beğenmedim. Oyun ince bir mizahla mesajlarını veren bir oyun olmasına karşılık izlediğim oyun sunumunda güldürürken düşündüren bir anlatım ve oyunculuk göremedim maalesef




Keşanlı Ali, sevdiği kızın amcasını öldürme suçundan içeri alınır. Olayı anlayamadan kendini içeride bulan Ali masum olduğunu anlatmaya çalışsa da bir türlü inandıramaz baktı olmuyor. Bu damganın insanı olur. Affın çıkması ile hapisten çıkan Ali, Sinekli kasabasının muhtarı olur. Hala Zilha'ya aşık olan Ali masum olduğunu bir türlü inandıramaz. Köylünün istekleri, seçimler için oy toplayan parti yalakaları, sahtekarlar, iyi insanlar, kötü insanlar hepsinin döngüsü Haldun Tane'in kaleminden çok güzel anlatılıyor. Bir çok ülkede sahnelenen oyun artık bir kült haline alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder